Uganda dag 1&2 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Wouter Popelier - WaarBenJij.nu Uganda dag 1&2 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Wouter Popelier - WaarBenJij.nu

Uganda dag 1&2

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

07 November 2014 | Oeganda, Kampala

Op naar het vliegveld. Koen en Wout met een paspoort. Kaar moest nog even een noodpaspoort aanvragen. Gelukkig allemaal goed gegaan. De vlucht duurde lang en Turkish airlines dacht dat we het wel fijn vonden om de vlucht als een Turks stoombad te beleven. Om 4 uur snachts kwamen we aan op Entebbe. We werden opgehaald door Frank met zijn luxe kadet uit 1987. Om 5 uur kwamen we aan bij ons eerste hostel.

Dag 1

Na lekker uitslapen zijn we te voet Kampala ingegaan. Een heerlijk chaotische stad. Als blanke ben je hier nog steeds heel bijzonder en word je van alle kanten bekeken. Kinderen lopen achter je aan en willen je aanraken. Volwassen mannen lopen langs en noemen je muzunga. Wat letterlijk witte betekent. Dat zou je andersom eens in Nederland moeten proberen. Om uur of 5 met de brommertsxi teruggegaan voor een welverdiend biertje in het hostel.

Dag 2

Snachts was het bijna niet uit te houden met dichte ramen. Dus om het uurtje of 4 hebben we besloten om alles open te zetten en het ongedierte voor lief te nemen.
Opgestaan en op de Ugandese manier anderhalf uur gewacht op ons ontbijt zijn we weer kampala ingegaan. We gingen langs bij de golfclub. Helaas mochten we niet naar binnen omdat ik slippers aanhad. Jammer, dat racisme in Afrika. ....
Na een beetje door de stad te banjeren zijn we ergens wat gaan drinken. Voor 2 liter bier en een heerlijke mojito waren we toch wel een godsvermogen kwijt... 8 euro! Vanavond in het hostel karaoke en comedy avond, oftewel, koen zijn avond. Morgen vertrekken we naar Jinja.

• 08 November 2014 - 21:05

Aad:

Wouter, Leuk verslag en geeft wel een goede indruk van jullie belevenissen.....ik ben benieuwd naar het vervolg.